drugs.

DROGER

är nog det mest patetiska som finns. det finns inget bra med det, kompisar som säger : men du ska bara känna känslan?! jag förstår fan inte.. hur kan man ens våga när man vet att ens liv står på spel? jag förstår inte idioterna som gör det, jag klarar inte ens av att se på när nån gör det på film. nu har det ungefär blivit ett "mode" att knarka, eller bli bäng. mina egna kompisar har börjat med det och nu är det fan för mycket. visst om nu kändisar gör det, dom ska väl göra allt för att få uppmärksamhet. det är deras beslut. men jag vill ha kvar mina egna vänner.de har inte tillräcklig med vett i huvudet ännu, de är ungdommar. kan inte bara nån komma och slå till dom riktigt hårt så dom fattar någon gång.. för ord förstår dom iallafall inte. det har jag märkt. jag vill inte att om tillexempel 20 år, se dom på fyllebänk och se dom gå under.hela livet är förstört efter det jävla äckliga knarket.  Hur fan kan det vara någon som ens vågar sälja det till andra, förstår inte hon/han att dem förstör deras liv. man förstör ett helt jävla liv.   
Jag var tvugen att skriva av mig. vem håller med mig?!


  


Kommentarer
Postat av: maria förfan! hehe...

jag håller med dig lisa :D:D:D hihi

2009-02-11 @ 13:50:29
Postat av: anonym

Jag förstår inte hur du kan säga att droger är någon slags dödsdom? jag antar att du eller dina kompisar dricker alkohol? alkohol är en drog som i längden är mycket, mycket farligare än hasch eller marijuana, Det är vetenskapligt bevisat. Kaffe är också en drog, nu vet jag inte om du dricker kaffe eller inte men dina föräldrar och annat folk i din omgivning gör antagligen det men inte kallar du dem för knarkare, eller? Samma sak gäller folk som dricker alkohol, jag tvivlar på att du kallar dem för knarkare? du säger också att det är kändisarnas beslut att knarka... är det inte också så att dina kompisar beslutar att knarka eller inte? det är väl ingen som tvingar dem? dem har väl en egen vilja och förstånd nog att kunna bestämma över sig själva? du påpekar också att dem fortfarande är ungdomar, och att dem inte har tillräckligt med vett i huvudet ännu... men dem dricker ju alkohol och som jag poängterade tidigare så är det också klassat som en drog. Visste du till exempel att alkohol och tobak är farligare än LSD, amfetamin, ecstasy och cannabis? tror du mig inte så rekommenderar jag dig att läsa den här tidningsartikeln ifrån aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article398505.ab



Jag håller med dig om att droger är farligt om dem används på fel sätt, MEN som sagt är t.ex tobak, alkohol och kaffe drogklassade preparat som du och dina kompisar säkert använder alla tre. Det är verkligen fel av dig att kalla dina kompisar för knarkare när du själv och dem du ser som dina "bra kompisar" själv tekniskt sätt knarkar och tillochmed är värre än dem som t.ex röker hasch eller tar LSD.



tänk på det.

2009-02-12 @ 22:41:05
Postat av: EMMA JENSTAD (står för vem jag är och vad jag säger)

HAHAHAHA! erhm, ey du anonym om du nu tror att du har så rätt och har dessa åsikter så kan du väl för fan stå för vem du är? hahaha! och du kan inte påstå att knark är bra? om det vore bra skulle nog det inte vara olagligt!?! eller vad säger du..

om lisa har den här åsikten låt hon ha den då? hon kanske har varit med om mycket skit och drogerna har varit inblandade!? därf finns det kanske en anledning till varför hon inte tycker om drugs!

pösshej

2009-02-13 @ 00:29:12
Postat av: Anonym

Det är la inte så jävla smart att stå för dom åsikterna, för då får man "pundarstämpel" direkt.. kanske jag vet inte

2009-02-14 @ 12:44:59
Postat av: ännu mer anonym

Förståt inte riktigt varför folk måste yttra sig om saker dem inte vet någonting om. Har jag påstått att allt knark är bra? har jag t.ex sagt att det är bra att skjuta heroin eller snorta kokain?... Nej det har jag inte.. och anledningen till att jag inte tänker skriva vem jag är, har med det som den andra personen skrev.. hade jag skrivit vem jag var hade jag fått en fet "pundarstämpel" i pannan. Just för att folk har sån vrickad uppfattning om knark.



Påstår du alltså att knark är olagligt för att det är farligt? jag kan ju säga att cannabis används som medicin och har gjort det i ungefär 1000 år... det finns heller ingen som har dött av cannabis så vad är det farliga menar du? anledningen till att cannabis är olagligt är inte för att det är farligt som du påstår, staten vet mycket väl om att det inte är farligt... Anledningen till att det är olagligt är för att staten inte skulle kunna tjäna pengar på att sälja det på samma sätt som alkohol. för att det hade sålts på gatan till ett billigare pris. Precis på samma sätt som alkoholen säljs till ungdomar på gatan och så vidare.



Förstår heller inte vad du menar med att jag skall låta Lisa ha den åsikten som hon har. Har jag försökt tvinga henne att tycka som mig? Det jag skriver är bara fakta... Och jag står alltid för mina åsikter och vad jag tycker, men över internet tänker jag inte skriva ut mitt namn på ett sånt här ställe p.g.a att det är ett känsligt ämne för många.



Så Pösshej på dig också.

2009-02-14 @ 18:34:51
Postat av: lajs FUCKING ARVIDSSON

allahh

2009-02-15 @ 18:29:54
Postat av: Anonym

Fast gräs är så jävla tråkigt, syra är fanemej drag i!

2009-02-15 @ 18:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0